Na een lekker diner in het zonnetje bij Bella Italia, toog de groep naar het Rabobank kantoor waar wij samen met de Jongeren Commerciële Club Assen te gast waren. Want, terwijl de meeste Nederlandse ondernemers nog de gevolgen van Prinsjesdag op zich lieten inwerken, stortten wij ons onder leiding van George Wesseling op de kunst van het acquireren.
George (Meta Sales) hamerde op het belang van een goed CRM en… ‘een goede verkoper doet niets anders dan zijn afspraken nakomen’. En blijft natuurlijk zichzelf.
Acquisitie is een mentale bezigheid
Je kunt niet een hele dag maar aan een stuk door verkopen. Je moet je ook weer opladen.
Acquisitie; kun je het zelf of besteed je het (liever) uit.
That is the question. Zorg in elk geval voor een gelikte elevator speech, eentje die klopt. Je moet hem kunnen dromen.
Verkopen is eigenlijk niets anders dan jezelf verkopen.
Creëer eerst die gunfactor, dan volgt het product of de dienst vanzelf. En zorg dat je inzicht krijgt in je eigen verkoopproces.
Na de presentatie mengden we ons onder de JCCA-leden en genoten van een hapje en drankje, aangeboden door de Rabobank.